27.06.2008.

Recenzija 9 Pota - 9. Satnija

Redatelj: Fyodor Boundarchuk
Scenarij: Yuri Krokotov
Glavne uloge: Fyodor Boundarchuk, Aleksei Chadov, Mikhail Yevlanov, Ivan Kokorin, Artyom Mikhalkov, Konstantin Kryukov, Artur Smolyaninov
Trajanje: 130 min

Redatelj Fyodor Boundarchuk, koji ujedno tumači i jednu od glavnih uloga, u svojoj 38. godini života predstavio je svoj filmski prvijenac. Epska priča, temeljena na stvarnim događajima daje nam predivne kadrove i krajolike te simpatične likove i bogate akcijske scene. 9. Satnija je još jedan "hollywoodiziran" film ruskog porijeka koji miješanjem istočnoga i zapadnoga donosi dobru kombinaciju priče i efekata.

Priča je smještena osamdesete godine, za vrijeme sovjetske invazije Afganistana i prati skupinu mladića od njihova treniranja pa sve do bojnog polja. Ukratko, kroz film doznajemo informacije o svakom pojedincu iz 9. satnije koji su nam predstavljeni na vrlo dobar i nenametljiv način. Kada nakon teškog kursa pripreme stižu na bojno polje, shvaćaju da je ovdje stanje još gore. 9. satnija dobiva za zadatak braniti brdo 3234...

Film je definitivno ratni film koji ne glorificira rusku tehnologiju već ljude koji se bore. Sama radnja i način snimanja mogao bi se usporediti sa filmovima Black Hawk Down, Full Metal Jacket ili Hamburger Hill. Posebna pohvala mora se iskazati za taktički odrađen posao izostavljanja politike i političkih pitanja, izuzmemo li povremeno mrmljanje Gorbačova na radiju u pozadini. Dakle, nema pljuvanja po zapadnjacima i kapitalizmu jer filmu nije u interesu to prikazati. Vizualno je dobro opskrbljen, a Boundarchuk je solidno iskoristio poprilično raskošni buđet (za neameričko filmsko tržište) od 9. milijuna američkih dolara. Pazilo se je na detalje te iako su lokacije snimanja filma Ukrajina i Krim, prikaz Afganistana čini se autentičnim. Rekviziti, vojna oprema, kostimi, posebno izgrađeno afganistansko selo za snimanje, likovi, način govora, zvuk i prašina su dobro ukomponirani i profesionalno odrađeni. Isto tako za film je pri snimanju uključeno 30 T-64B tenkova, 10 Mi-24Hind helikoptera, 10 Mi-8 helikoptera, 22 AN i MiG zrakoplova te 1500 vojnika ukrajinske vojske.

Iako ima dovoljno akcijskih scena, bogatih eksplozija i realnih prikaza smrti, film ima i dramsku stranu te nam pokazuje običaje i način života u to vrijeme. Deveta satnija je napet i moćan film koji nam prikazuje tragične posljedice rata. Vjerojatno se ne može usporediti i nema istu vrijednost kao neki drugi ruski filmski klasici, ali u svakom slučaju lijepo je vidjeti malo ne-američkih heroja koji nam prikazuju priču iz malo drugačijeg ugla.

0