27.06.2008.

Recenzija Stardust - Zvjezdana Prašina

Redatelj: Matthew Vaughn
Scenarij: Jane Goldman, Matthew Vaughn
Uloge: Charlie Cox, Sienna Miller, Robert De Niro, Claire Danes, Kate Mogowan, Peter O'Toole, Ian McKellen, Michelle Pfieffer
Trajanje: 130 min

Prva misao koja mi je prošla kroz glavu kada sam vidio uvod bila je "Oh ne, ne još jedan...". To se je odnosilo na pravu malu poplavu dječjih fantasy filmova i filmskih kompanija koje mahnito otkupljuju svaku imalo poznatiju knjigu te tematike kako bi ju pretočili u film. Svi ciljaju visokom uspjehu i velikom dijelu kolača koji su uzeli Harry Potter i Lord of the Rings. Naravno, takav uspjeh je teško ponoviti.

No, moje mišljenje se promjenilo nakon kojih 15-20 minuta filma. Iako film na popisu ima imena Iana McKellena i Petera O'Toolea, ne radi se o još jednom LOTR wannabe. Maštovita priča koja možda u tekstualnom obliku izgleda poprilično dječje, popračena je izvrsno izbalansiranom dozom humora koji je namijenjen odraslima. Glavni lik je Tristan Thorn kojega glumi gotovo nepoznati Charlie Cox. Cox je dvadesetpetogodišnji, britanski, glumac rođen u Londonu. Do sada se pojavio u filmovima Things to Do Before You're 30, The Mercheant of Venecie i Casanova. U Stardustu svoju je ulogu odradio sasvim solidno. Njegova pratilja kroz avanture jest Claire Danes, koja ima ulogu personificirane zvijezde koja je oborena s neba. Iako nisam njen obožavatelj i smatram da su postojala bolja rješenja za ovu ulogu, Danes se može malo toga prigovoriti što se tiče Stardusta.

Temelji Stardusta su umirući kralj, kraljevstvo, vještice, duhovi, izgubljeni dječak koji se pokušava dokazati - čovjek se zapita što je tu novo i čemu uopće gledati taj skup klišeja? Ali sama priča kroz sebe provlači niti originalnosti, način na koji je prikazana kombinira ono što nam je već poznato s novim i svježim te sa humorom. Tu vrijedi napomenuti ulogu Roberta De Nira koji glumi naizgled okrutnog "zračnog" pirata homoseksualnih sklonosti. Izvrsno odrađen posao. Michelle Pfeiffer dobila je ulogu negativke, zle vještice koja proganja palu zvijezdu kako bi joj isčupala srce. Iako su prošli dani zamamne Žene-Mačke, Michelle i dalje posjeduje određenu dozu gracioznosti, a i samo lice te način izražavanja u potpunosti odgovaraju ulozi koja joj je dodjeljena. Sienna Miller koja trenutno radi na još 5 filmskih naslova pojavljuje se u ulozi Victorije, umišljene i razmažene plavuše koja je zarobila Tristranovo srce. Zapravo sa njenim uvjetovanjem Tristrana kako želi da joj donese palu zvijezdu započinje cijela avantura.

Film nije pogodan za najmlađe, ali oni stariji od 7-8 godina ne bi trebali imati problema. Upravo to vrijedi istaknuti, djelo neće biti dosadno ni mladima ni odraslima jer je materijal pogodan za oboje. Isto tako vrijedi napomenuti i pohvaliti autore što nisu pretjerivali sa specijalnim efektima. Iako su visoke kvalitete, ubačeni su točno na ona mjesta gdje su potrebni. Radnja filma brzo se odvija i traje nešto više od dva sata. Osobno mišljenje - precjenjeni Harry Potter može se sakriti iza Stardusta.